enkel studentmat

Jag tänkte ge ett tips på en god rätt som går fort att göra, och man behöver inte jättemycket ingredienser:) egentligen är det väl ingen studentmaträtt, utan vem som helst kan laga den, men den är mkt god!

Det som behövs är:
ris
fetaost
chorizo
majs
paprika
champinjoner
(man kan ha vilka grönsaker man vill, detta är det jag hade idag, man kan även ha annat än korv, men jag gillar korv)

det man gör är att koka ris, medans det kokar steker man korv, svamp, majs och paprika. när riset har kokat klart smular man i fetaosten och rör. när detta är klart, häller man i det stekta i riset. blanda om och servera med valfri sås. jag tog cremefraishe med italiensksalladskrydda i, vilket jag tkr är väldigt gott:D

hoppas detta kanske kan vara till hjälp för dem som inte vet vad dem vill laga:D skickar med en bild på mitt resultat:D


mumma

Kommentarer
Postat av: Rebecca

gott gott :) tack för flyttkortet :) Kramar

2010-09-07 @ 12:36:03
URL: http://rebecca0.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kan rekommendera en variant på denna smarriga rätt. Hade inget ris hemma så jag stekte majs, svamp, salladslök, paprika och chorizo innan jag blandade i fetaosten och värmde lite till så att fetan blev god och krämig. Om man vill ha denna variant lite matigare så stekte jag även upp lite tortilla bröd som jag klippt i bitar. Smarrigt men säkert inte lika gott som orginalet :P

2010-09-13 @ 19:36:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0